TWIN-STOP: Double Wheel Chock
Features
Reference
48872-70
Hauteur
780 mm
Width
Poids
25 kg

Cale de roue double à roulettes TWIN-STOP pour chargement latéraux des camions et véhicules de transports

Technical description

Le TWIN-STOP est une cale de roue en acier robuste immobilisant les roues de véhicules sur les quais de chargement. Sans possibilité d’avancer ou de reculer en évitant un déplacement imprévu du véhicule, le TWIN-STOPprévient les risques d’accidents du cariste qui charge. Conçue avec deux roulettes et deux poignées à hauteur d’homme, cettecale de roue réglable de 810 à 1150 mm est facile à déplacer et sa prise en main, par sa poignée ergonomique, limite les mouvements et réduit ainsi les risques de TMS (troubles musculosquelettiques).

TWIN-STOP: Double Wheel Chock

Features
Reference
48872-70
Hauteur
780 mm
Width
Poids
25 kg
Related Products

Questions & Answers

Why use a wheel chock?

The wheel chock is a device that limits vehicle departure and informs the driver of its presence.

What is the difference between a manual wheel chock and an electric wheel chock?

The manual wheel chock is a device that prevents the vehicle from leaving and informs the driver. The electric wheel chocks can be connected to all the dock devices, door, traffic light and buzzer, to ensure that all those working on the dock are kept informed.

Custom solutions Custom solutions
Reactivity & availability Reactivity & availability
40 years experience at your service 40 years experience at your service
Dedicated sales team Dedicated sales team